Friday, July 24, 2009

kelicap.

leka.+ terus leka.perhatikan keunikan 1 ciptaanNYA.terkaku saksikan.sekor burung kelicap buat sarang atas pokok kat balkoni mak.awalawal dulu perasaan ada 2 telur.semalam mak beritahu hari tu nampak anakanak dia keluar.teruga.nak tengok gak.mak dia ada kat luar.main pusingpusing kat depan balkoni tu.bawa makanan.tapi tak masuk sarang dia.da pelik.lama dia pusingpusing.dia terbang tempat lain.dengan lincahnya tarik sikit dahan pokok tu.dapat la tengok 22 anak burung kelicap tu.co..co..comel!.mak dia datang balik.adus.cepatcepat masuk.tengok daripada dalam.mak dia tak masuk lagi sarang.dah risau tengok.ana+mak risau tengok dia tak masukmasuk sarang bagi anak dia makan.dia lari tempat lain lagi.dah bincangbincang dengan mak nak beli cacing bagi anakanak dia kalau mak dia tak masuk sarang dia lagi.sekali dapat idea.gerakkan sikit pasu tu.biar sarang tu alaala terdedah sikit la.senang nak masuk.mana la tahu mak dia lupa sarang kat situ kan.ok.gerak.treett.ha.dah terdedah sikit.mak dia datang balik.sembunyi.(dah macam main sembunyisembunyi pula dengan burung kelicap tu).dia gerak ke 1 pokok sebelah pokok yang ada sarang dia.makin lama makin dekat dengan sarang dia.sikit lagi.cing.hure.dia masuk gak sarang dia.masa tu kat dalam dah happyhappy.ngee.satu keindahan ciptaanNYA.siapa sangka.haiwan boleh lupa tempat dia buat sarang.ajaib gak kan.DIA nak tunjukkan setiap makhlukNYA semua lemah.pasti lakukan kesilapan.+ burung tu lakukan kesilapan dengan tak letak tanda kat sarang dia.haha.

|Sesungguhnya pada pergantian malam+siang,+ pada apa yang diciptakan di langit+di bumi,pasti ada tandatanda kebesaranNYA,bagi orangorang yang bertakwa|[Yunus:6]

2 ale.ale.ale.ale:

+akufobia+ said...

lupa.macam tak mungkin.ada hal lain kot.

~chickenrice~ said...

er.memang agak mustahil.tapi tu la kenyataan.berjamjam dia pusing kat depan balkoni tu.hinggap kat pokokpokok berdekatan sambil bawa makanan.tapi tak masuk sarang.anakanak dia dah menganga nak makan.bila gerakkan pasu tu baru dia masuk.entah la.tu cuma pemerhatian ana+mak.DIA lebih mengetahui.