Thursday, August 27, 2009

sebat?

minum arak dikhalayak ramai dihukum sebat.macam mana pula merokok dalam bulan ramadhan ni dikhalayak ramai dengan bangganya?dibiarkan macam tu je?apa beza arak@rokok?arak haram.rokok?beberapa tahun lepas fatwa da sebulat suara menyatakan bahawasanya rokok adalah HARAM.ulang tayang,HARAM.haa.tak puas hati?kenapa haram?jom baca cerita kat bawah ni dulu.

1 hari, seorang yang wara' telah dihasut oleh si laknatullah untuk mencuba pembunuh tak bernyawa itu.lalu,tergoda lah dia kerana kekhilafannya.start dengan rokok,si laknatullah itu suruh dia rasa dadah pula.katanya lagi best.dicuba gak.lamalama ketagih.akhirnya ke club malam.arak+sishar+pil ectasy segala.+ akhirnya menjerumuskan diri ke dalam penzinaan.belum sempat bertaubat atas dosadosanya,ditakdirkan malaikat maut mengambil nyawanya.pergilah dia dalam keadaan kotor.penuh dosa kerana kelemahannya itu.na'uzubillah.

semuanya bermula daripada sebatang rokok.rokok punca segalanya.baikkah rokok untuk manusia?sedarlah saudarasaudari,jangan berbangga andai kamu tidak berzina,tidak ketagih dadah,tidak clubbing+etc,tapi merokok.banyak keburukan merokok.1 dunia tahu.kempen taknak merokok pun ada.siap dekat kotak rokok tu ada gambargambar yang ngeringeri.masih ramai yang tak sedar.

kejam tak kalau ana kata perokok semua pentingkan diri sendiri?kejam@tak,ana tetap dengan pendirian tu.perokok=pentingkan diri sendiri.sebab?mudharat pada orang sekeliling lebih dahsyat daripada mudharat pada diri perokok tu sendiri.kalau perokok tu memudharatkan diri dia seorang,takpe la gak,dia yang nak bunuh diri sendiri.ni tak,orangorang disekeliling yang tak bersalah pula jadi mangsa disebabkan sikap pentingkan diri sendiri perokok.hueh.

-pembenci perokok.-

2 ale.ale.ale.ale:

+akufobia+ said...

haha.benci je boleh.sebab perokok akan pertahankan rokok dia.kasi macammacam alasan.sampai dia sakit sebab rokok.baru nak berhenti.kalau berhenti.nanana.

~chickenrice~ said...

tunggu bila waktu da berakhir nanti baru nak menyesal.masa tu mungkinkah da terlambat?semoga tidak.doakan perokokperokok menyedari keselfishan mereka membawa padah.ameen.