Tuesday, September 29, 2009

faisal tehrani+syiah?

disebalik penulisan faizal muaz@faisal tehrani.
benarkah seorang penulis yang dikenali ramai melalui novelnovelnya yang menarik merupakan seorang yang berfahaman syiah+memasukkan unsurunsur fahaman syiah dalam penulisannya yang bertajuk SAASATUL IBAAD?
[bongkar]

penyelewengan syiah.
[baca]
+[lagi]

7 ale.ale.ale.ale:

Syed Jaafar said...

jgn anggap syiah musuh kite ye...syiah bukan musuh...walaupun bagi kite syiah tu banyak menyensong,..Sunnah ape kurangnye?..hehe..tak kesah die syiah,,..tapi kene tengok die syiah ape :)..syiah yang banyak membela Islam sekarang,..

Syed Jaafar said...
This comment has been removed by the author.
~chickenrice~ said...

baca yang [bongkar] tu.

Syed Jaafar said...

ermm diikutkan mmg die salah..mmg betul dia salah..tapi bile kite cite pasal tabligh (bagi golongan sunnah)..yang tak pakai seliper bile jalan,..yang jalan gi umah orang masok rumah ajak solat (WTW)..yang misai tak berpotong..yang baju serba kotor..kononnya nak menyebar dakwah..dan ade citenye..seorang melebih-lebih tabligh..die nak pergi berdakwah..tetapi meninggalkan keluarga,..orang tanye kat dia..kenapa tinggalkan keluarge..die jawab.."Allah ada"..apekah...fikir balek..tak de plak kene ISA >:)

~chickenrice~ said...

tak dinafikan cara para tabligh tu banyak yang tak betulnya.ISA sendiri pun macam disalahgunakan sekarang kan.okok.ni hanya sebagai peringatan pada peminat penulisan faisal tehrani supaya berjagajaga.(pesanan ustaz abdul rahim.):D

+akufobia+ said...

jagajaga je dengan yang kita waswas.study lebih untuk lebih pemahaman.

Syed Jaafar said...

faisal tehrani kah kah...bunyi pon dah tau...sedap sgt ke buku die ?..mcm sedap la tu