Saturday, September 19, 2009

syawal-ramadhan=ramadhan tergolek.

tammat.
ramadhan da melambai pergi.cukupkah amalanamalanku sepanjang ramadhan untuk menebus segala dosadosa ku dahulu?apa mungkin usaha untuk aqrab denganNYA sepanjang bulan mulia ini akan terus mengekalkan keaqrabanku padaNYA?yang pasti,da terlambat untuk berpatah balik.ramadhan da berakhir.masih ada peluang tak untuk bertemu dengannya lagi tahun depan?waallahu'alam.naktaknak kena tinggalkan gak tarawikh.naktaknak,kena redah gak 1 syawal+pagi raya esok.

|ya ALLAH,panjangkan umurku,agar ku bisa bertemu dengan ramadhanMU pada tahun hadapan+tahuntahun akan datang.|

*****

1 syawal 1430H.

akhirnya tiba.+alhamdulillah,ana masih bernafas hingga ke saat ini atas belas ihsan dariNYA.masih diberi peluang melaungkan takbir bersama.memanjatkan kesyukuran pada Yang Esa.*+ana sempat lagi la minta maaf kat virus tu.haha.
jasadku disini,bertakbir bersama,bergelak ketawa di malam raya bersama mereka.tapi hati ini rindukan mereka yang jauh+jauh.tersangat.(aaa.)
abang,nasib tarikh raya sama kan.kalau tak,tak haci la abang puasa 28 hari je.rindu nak raya dengan abang lagi deh.sobsob.apa pun,ampun dipinta maaf dipohon atas kenakalan ku selama ini.(standard la kan hari raya orang minta maaf.*ayat siapa ni eh?haha.)

*****
kuburan.
bila raya,orang kaitkan dengan ziarah kubur.kankan?ana teringin,nak ziarah kubur mereka.tapi ku tak dikhabarkan dimanakah terletaknya kubur mereka sehingga kini.dari dulu,masih menjadi tandatanya.+tak pernah terjawab.kadangkadang rasa fedup nak tanya lagi.ada yang kata kat bangi la,batu pahat la,ku keliru.mana 1 yang betul ni?piungpiungpiung.(kepala berpusing nak pilih mana 1.)+the rest is history.tapi,tolong lah khabarkan padaku tentang lokasi sebenarnya.ku ingin tahu.
*****
untuk pertama kalinya.
abang fadhli,abang muhammad,abang afiq,hafiz+helmi,semoga kalian tenang disampingNYA.ku disini mengharapkan sebuah pertemuan antara kita.mungkin bukan di dunia,tapi di syurga.biiznillah.

0 ale.ale.ale.ale: