Friday, October 16, 2009

akankah?

aku akan jadi budak baik.
aku akan jadi budak rajin.
aku akan sepak si malas tu jauhjauh.
aku akan belajar betulbetul.
aku akan tinggalkan zaman jahiliyahku.
aku akan buka lembaran baru.
aku akan berubah.
aku akan jadi hamba yang sebenarbenarnya menghambakan diri padaNYA.
aku akan bersama mereka menjulang panjipanji islam.
aku akan terus berpegangteguh pada agamaNYA.
aku akan tetap pada jalanNYA.
aku akanakanakanakanakan...

betapa banyaknya impian diatas.semuanya bersandar pada perkataan akanakanakan.bilakah akan itu akan datang?esok?lusa?minggu depan?tahun depan pun masih akan.lama@cepat menjadi tekateki.masih hidup@mati menjadi persoalan.sempat@tidak untuk kita menjayakan impian tersebut,kerana akan itu tak dinyatakan bila.macam tu gak dengan ajalmaut kita.tidak diketahui bila munculnya.tidak diberi signal bila datangnya.mungkin lepas baca post ni,datangnya Izrael mencabut nyawa?sempurnaterlaksanakah semua impian itu?

|ya RAHMAN,andai ENGKAU panjangkan umurku,tetapkan imanku padaMU.andai KAU matikan aku,biarlah matinya aku dalam iman yang paling sempurna.|

1 ale.ale.ale.ale:

+akufobia+ said...

jom berikan terbaik untuk setiap hari yang kita lalui supaya tak tersiasiakan.