Thursday, October 22, 2009

gula=manis=sweet?

GULA.
manis@pahit?
gula yang makan tu memang la manis.lagilagi kalau gulagula.waa.masyuk.
tapi kalau kena gula,memang rasa macam nak campak kat gaung merekamereka yang menggulakan tersebut.

nampak nasi goreng atas meja.aida,niesa+mawi baru makan.ana pun jengah lah.macam sedap?aida cakap tinggal sikit je,1 suap lagi.nahnahnah.say aaa.tibatiba aida senyumsenyum.niesa+mawi da macam gelakgelak.makanlahmakanlahmakanlah.erk.ada apa ni?takkan basi?da nak habis 1 bekas diorang makan.bersangka baik lah kan.okok.ngap.
kunyahan 1st.takde apaapa.
kunyahan 2nd.eh,macam ada apaapa.
kunyahan 3rd.badut punya budakbudak.tahu ana alergic dengan bendabenda berapi ni,diorang kasi makan.niesa+mawi boleh ketawaketawa.air pula habis.shuvit.terpaksa makan gulagula yang da tinggal 1 tu.sob.

*****

peringkat tertinggi dalam persahabatan adalah?
ITHAR.
maksud?
mendahulukan sahabatnya.
peringkat terendah pula?
HUSNUZON?
bersangka?baiik.
kalau bersangka baik dengan sahabat pun susah,macam asik selalu je bersyakwasangka dengan sahabat,macam mana nak capai peringkat tertinggi tu kan?
macam naik tangga.kalau nak sampai ke puncak,kena redah tangga kat bawah dulu.mana boleh terusterus sampai puncak.lain lah kalau guna rocket ke.
berusaha untuk capai peringkat tertinggi itu.semoga dengan tercapainya,bertambah erat lagi sebuah persahabatan tu.ngeh.

*****

aaa.buat salah,tak buat salah.buat kena marah,tak buat pun kena marah.cuma dimarah+disalahkan oleh mereka yang berbeza je.tapi kesannya je tetap sama.mentensionkan hidup.naktaknak kena gak ambil risiko tersebut.sebelum berlaku perkara yang lebih tak diingini.aaa.ku pasrah dengan ketentuanMU,RABBI.
[kuatkan aku-vagetoz]

*****

happy becoming birthday to shida.
hure.da nak besar.haha.
belum besar lagi,selasa depan kan.ngeh.
bagi ucapan awalawal sebab da sambut awalawal.
semoga panjang umur+diredhaiNYA selalu.
senyum.:)

*****

cctv+alarm vs perampok@perompak?
(:D)
rumah sebelah dimasukrompakan oleh mereka yang tak berwawasan.peh.seram je dengar.malam semalam.dalam pukul 2 pagi.macam mana boleh tak perasan eh?padahal cctv keliling rumah.dengan alarm yang entah berapa belas ada kat setiap penjuru.sesedap mangga je perompak tu geledah 1 jam rumah jiranku.boleh pula tu dalam masa 1jam tu gak la cctv nak teroff dengan sendiri.lepas habis geledah teron balik.peh.nasib baik ke tu?ke ada orang dalam yang sabotaj ni?ish.husnuzonhusnuzon.hoho.biarlah pihak polis siasat lebih lanjutkan.yang penting,setiap misteri tu ada dalam pengetahuan DIA.insyaAllah 1 hari,akan ditumpaskan gak kebatilan tersebut.

3 ale.ale.ale.ale:

.soft. said...

selasa depan. aiseh. yg nyanyinyanyi td tuh? testing suare ape?

~chickenrice~ said...

hoho.agak la.

+akufobia+ said...

haa.pak cik suruh kita beli kurma.kita beli beli kurma untuk pak cik.orang ingat kita makan kurma,padahal sangat la benci.