Monday, October 19, 2009

sedih.yeke?

bila dia meninggalkan kita.sob?sedih?sedihnya macam si ramadhan lari meninggalkan kita sebulan lalu?lagi sedih sebab da tak boleh minta duit raya?sebab da tak boleh nak makan free kat jamuanjamuan raya?time ni la nak all outkan jamuan raya.semua nak rebutrebut buat jamuan raya takut tak sempat.adakah sempurnapuas direbutkan lailatul qadar seperti sebulan yang lalu?renungkan.jika tidak,jangan diulang untuk tahun depan andai masih berpeluang bertemu mereka.insyaAllah.

*****
miawmiawmiaw.miaaaw.miaaaw.(+ nada sedih.T_T)
"aish kucing ni,main jauhjauh boleh tak.kacau aku nak makan je.debish.(gedebuk.)"
err.selalu je tengok kucingkucing dianaktirikan oleh manusiamanusia yang tengah sedap melahapkan diri sampai lupa keadaan sekeliling.bila si hurairah(abu hurairah=bapa kucing.hurairah=kucing kan?err.betulkan kalau salah.terima kasih.) datang meminta diberi sesuap makanan buat menampung perut yang mengelamun,disepakhalaunya sesedap orange juice.si hurairah kecewa.melarikan diri ke meja lain.target locked.miaawmiaawmiaaw.sepak.gedebuk.aaa.si hurairah kecewa dengan sikap manusia yang mementingkan diri sendiri?lantas hanya duduk diam menuggu sisasisa makanan dari pinggan manusia yang dibazirkan.sobsob.

nasib kucing malaysia.nak minta pendapat,kira zalim tak kalau kucing datang kat meja kita minta makanan dengan cara soleh.kita halau dia,siap main marahmarahsayang biar dia pergi jauhjauh.kucing tak boleh pergi dapur,masak sendiri nasi goreng cina.tak boleh nak buat air fresh orange sendiri.nak bekerja?lagi la terbalik dunia masa tu.kucing pun tak pernah dijemput ke majlis rumah terbuka raya untuk makan bersama.tak pernah lagi tengok orang sedekah kat kucing bagi dia beli makanan kat drive thru@restoran mamak@gerai burger sekalipun.apakah nasib kucing?bayangkan,yang merayumohon makanan pada kita kat restoren tu seorang kanakkanak@ibu yang perlu menyusukan si anak yang kelaparan di rumah.agakagak sampai hati tak nak marahmarah sayang pada mereka?memang manusia+kucing 1 ciptaan yang berbeza.tapi masih ada persamaan yang DIA berikan.manusia ada perasaan.bila gembira,manusia ketawariangria.bila sedih,manusia nangis.macam tu gak dengan kucing.kalau gembira,ada cara yang ditunjukkan.bila sedih,kucing gak boleh nangis.pernah tengok kucing nangis sebab ketakutan?jarangkan?tapi tak mungkin pada pemelihara kucing.(ngehngeh.)mungkin betul gak kita rasa terganggu bila kucingkucing ni datang nak makan masa kita tengah makan.ada sebahagian orang yang geli dengan kucing,takut termuntah pula tengah makan.kena lah halauhalaumanja sikit kan.apapun caranya,jangan pernah lupa,haiwan gak ada perasaan.jangan jadikan mereka hanya sebagai patung berjalan yang takde hati+perasaan.layakkah kita menyepaksakitkan si makhluk yang sentiasa berzikirbertasbih pada Yang Esa,sedangkan kita sering lalai dengan godaan dunia?memang manusia adalah sebaikbaik ciptaan.jadi,hargailah anugerah terbaik itu,jangan sampai 1 hari kita malu dengan haiwan+tumbuhan yang tanpa henti memuji TUHAN kerana manusia sering lupakanNYA.


*****

bila si rain bakal tersesat ke galaksi hidayah.macammacam persediaan rapimantap dilakukan.semoga semuanya lancar.
untuk batch13,selamat menjadi penayambut tetamu negara matahari terbit itu.
anggaplah ni 1 hadiah lepas pmr.hure.
selamat datang warga Yurihama Gakuen.

2 ale.ale.ale.ale:

+akufobia+ said...

yurihama gakuen tu sekolah sama yang datang hari tu@sekolah lain?keke.

~chickenrice~ said...

lain.yang hari tu suma gakuen.da selamat pergi.harap mereka kembali.:)