Sunday, November 22, 2009

menjadi diriku.

tak seperti bintang di langit.
tak seperti indah pelangi.
karna diriku bukanlah mereka.
ku apa adanya.
menjadi diriku dengan segala kekurangan.
menjadi diriku atas kelebihanku.
terimalah aku seperti apa adanya.
aku hanya insan biasa.
ku pun tak sempurna.
[menjadi diriku-edcoustic.]


*****

ku berusaha jadi sepertinya.kerana padaku dia sempurna.dia hebat.dia lain daripada yang lain.dia ganjil.dia pelik.tapi ku suka.ku nak jadi macam tu.pada pandangan manusia dia menakjubkan.ku cemburui dia.setelah berusaha untuk jadi sepertinya,ku rasa tak puas.ku rasa macam jadi seorang yang lain.ku rasa macam terpenjara.aaa.lamalama ku rasa tak perlu kot untuk jadi seperti dia.kerana dengan sempurnanya dia,masih ada kekurangan dalam dirinya.+dengan kurangnya diriku,masih DIA anugerah kelebihan yang mungkin ku sendiri tak sedar akan itu.+sekarang baru ku faham,kita akan rasa diri sendiri rendah bila pandang pada mereka yang tinggi.bukan mengajak untuk hanya memandang pada yang rendah supaya merasakan diri tinggi,tapi supaya berfikir.kita rasa kita rendah.tapi ada yang lebih rendah.bersyukurlah dengan setiap kelebihan yang diperolehi.kalau dipandang akan kelebihan orang lain semata,diri takkan maju.diri hanya akan terus cemburu.sekalisekala perlu pandang pada yang lebih rendah supaya sedar akan kelebihan yang DIA berikan.bersama gak doakan yang rendah akan berusaha untuk lebih tinggi dan berada dalam 1 saff yang sama dengan merekamereka yang selama ini kita anggap terlalu tinggi dengan kita.sebenarnya tidak.mereka sama.kita rendah.mereka rendah.kerana setinggi mana dia dipandangan manusia,disisiNYA dia hanya bagaikan zarahzarah yang kecil.semuanya sama.tak perlu untuk jadi seperti mereka.kerana kita dicipta dengan teliti+penciptaan terbaik DIA.setiap yang kurang pasti ada lebihnya.+ setiap yang lebih pasti ada kurangnya.+ ku tahu,ku mungkin perlu jadi sepertinya untuk mendapat kasihsayang manusia.tapi ku hanya perlu menjadi diriku untuk mendapat kasihsayang yang abadi.yang hakiki dari DIA yang mencipta.

*****

jalinan mesra form1,form2+form4.
23 november.(isnin.).
bakal tiba.
keputusannya?da tahu kot.da siap semak kerta lagi dengan ustaz+ustazah hari jumaat lepas.tapi kena ambil gak kan slip.nge.seram tak?err.agak.semoga berjalan dengan lancar.

2 ale.ale.ale.ale:

sha'abatuniman said...

Haa! Bocor rahsia! Ni lirik dr lagu blog kautsar tu kan. Haha!

~chickenrice~ said...

aaa.ana kot yang suruh dia letak kat blog.haha.credit untuk orang yang kenalkan lagu ni kat ana la eh.