Friday, December 4, 2009

gagah.

ALLAH,ingin ku hentikan langkah ini.bagaikan tak mampu untuk ku bertahan.semangat tenggelam.lemah daya.haruskah aku mengalah.namun jiwa ku berbisik,inilah dugaan.
[langkah tercipta-UNIC]
argh.aku dah usaha.dah banyak aku nasihat.dah 2-3 macam cara aku buat.dia macam tu gak.takde pun berubah.aku dah fed up.aku dah malas.lantak dia lah.aku dah cakap apa yang betul,dia nak terus sesat gak,nasib kau lah.
aa.cepatnya give up.memang penat menjadi seorang dai'e.memerlukan banyak pengorbanan.masa+tenaga.memang kadangkadang rasa fed up dah nak nasihatnasihat ni.sebab tengok macam tak berubah gak kan orang yang dinasihati tu.tapi,kena ingat.DIA tak pandang pada hasil.yang DIA pandang,usaha.sekuattekad mana usaha kita nak bawa dia ke jalan yang betul.sesanggup mana kita korbankan masa+tenaga untuk membetulkan balik apa yang salah pada dia.teruskan menasihati.siapa tahu 1 hari nanti,DIA bukakan hati beliau untuk perbetulkan iman+hati?semuanya dengan izin DIA.bukan DIA tak boleh buat beliau terus thabat di jalanNYA.tapi DIA nak tengok usaha orang yang bawa beliau.jangan give up.Rasulullah berdakwah pada kaum musyrikin yang entah berapa batalion.siap kena balingbaling segala.kita baru sorang.tu pun tak lah sehebat mana nak dibanding dengan dakwah Rasulullah.takkan dah tewas?insyaALLAH dengan kesungguhannya kita nak bawa dia kembali,akan menambahtingkatkan lagi keimanan pada DIA.maka,jom gagah.hiya.

*****


wak hepeng ma pren?
apa jadi?kenapa mesti macam ni?dimana silapnya?siapa salah?adeh.tak perlu bertanyakan salah siapa.mungkin salah ana.taknak tunding jari pada sesiapa.mungkin kerana ketidakprihatinan ana selama ni pada dia menyebabkan dia jadi sedemikian rupa.astaghfirullah.ampunkan daku.masa terus berlalu.tanpa sedar semakin ana tinggalkan dia.semakin ana tak hiraukan dia.semakin lama semakin hilang dia difikiran.dipandangan mata memang da hilang.ALLAH,apakah ini ujian?ana nak bantu.tapi ana tak tahu mana silapnya.kenapa sampai jadi macam ni.tolong.khabarkan padaku salahnya.silapnya.agar bisa ku perbetul dengan izinNYA.kerana ku sayang kamu.sangat sayang kot.aa.dia sebahagian daripada hidupku.bukan ana sorang.mereka.semuanya.kita sebahagian daripada sebahagian yang lain.a friend,a family.a..aargh.


*****

TUHAN,beri ku peluang untuk habiskan mingguminggu terakhir ini bersama dia sebaik mungkin.

2024/4122009,
menghitung detik untuk itu,
walau tak sanggup hadapinya,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: