Sunday, December 27, 2009

iman.

iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertaqwa.iman tak dapat dijual beli,ia tiada di tepian pantai.walau apa pun caranya jua.engkau mendaki gunung yang tinggi.engkau merentas lautan api.namun tak dapat jua dimiliki.jika tidak kembali pada ALLAH.
[iman mutiara-raihan]

keimanan seorang anak bukan pada kuatnya iman ayahibunya.
bukan pada kuatnya iman abangkakaknya.
+setinggirendah iman seseorang hanya urusan DIA.
jangan menilai keimana orang lain melalui parasrupa,melalui pakaian semata.tidak.
tiada siapa tahu.+kita tak layak untuk menjudge paras keimanan seseorang.
kerana yakinkah keimanan kita berada di tahap selamat hingga ke akhirnya untuk menjudge keimanan seseorang yang bukan tugas kita langsunglangsung?
jom renew iman kita.

*****

esok start sekolah.kelas tambahan.( eh eh.apa ni?).menghabiskan harihari terakhir cuti ini bersama mereka seketika.eh.tak berapa seketika sangat la.berketikaketika gak.sebab lama.hoho.lepas gian.



7 ale.ale.ale.ale:

aida said...

peh , nie yang jealous gyla nih . grrr :|

+akufobia+ said...

haha.ni mesti time kecilkecil tak puas mendapat kasihsayang dari 'playground.'cingcingcing.

~chickenrice~ said...

~aida~
ngahaha.bila tengok balik gambargambar ni pun,TERasa nak jealous tibatiba.haha.pula.

~+akufobia+~
tett.tak tepat.tolak 2.5 markah.playground yang tak cukup rasa kasihsayang kitorang.

AuLiA said...

salam alaikum..

da dapat da lagu tu, thanks..

letak shoutbox?

xnk ah, sebab ari tu da letak da selama seminggu, xdop org pun gatal2 nk ltak shout kt situ..

lepas tu buang balik.. wakakakkaka..

~chickenrice~ said...

waalaikumussalam.ok.welcome.haha.adoi.boleh pula macam tu.bish.

aida said...

haha , asal dia pulak yang jealous nya .

~chickenrice~ said...

tu lah.taktahu kenapa.tapi rasa nak jealous SIKIT la.lalala.