Sunday, December 6, 2009

larilarilari.gol.

lari,lari aku lari tinggalkan semua ini untuk mencaricaricari ketenangan diri.[rimas-fabulous cat]
kadang bila ada masalah kita lari.sebenarnya bukan niat nak larikan diri dari masalah tu.tapi kita lari demi melenyapkan masalah tu.cuma orang keliling tak tahu perkara sebenar.diorang pun pandang 101 serong.tapi apa ada dengan pandangan orang lain kan?diorang tak tahu betapa sakit kita yang tersepit dalam masalah ni.+kita tak minta untuk diorang peningpening kepala nak fahamkan masalahnya.maka,teruskan berlari.kalau lari lah cara terbaik untuk selesaikan masalahnya.walaupun selalu orang cakap,jangan lari dari masalah.lari tak dapat selesaikan walau 1 masalah.tapi ada gak masalah yang perlukan pengorbanan kita untuk lari@pergi jauh.kan?

*****
masalah itu best?haha.bila ada masalah,kita minta DIA bantu.minta DIA beri ilham untuk selesaikan.+selalunya bila masalah selesai,lupa nak mensujudsyukurkan diri padaNYA yang da bantu.kalau memang bila ada masalah je lah kita dekat dengan DIA,bestnya bila masalah datang kan.boleh selalu je dekat dengan DIA.tapi tak adil untuk DIA Yang Maha Adil sebab kita melupakan DIA bila masalah itu selesai.selalunya.jom ingat DIA.bukan susah.cara termudah yang semua orang insyaAllah mampu lakukan,berdzikir.selagi masih ada waktu,jom dzikir banyakbanyak.semoga dengan dzikir tu gak,hati kita tenang.+masalah pun boleh nampak macam best je.haha.

2004/6122009,
dengan mengingati ALLAH,
hatikan menjadi tenang,
[arRa'du:28]
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: