Wednesday, December 9, 2009

sayangkasih.

susah untuk hargai kehadiran orang yang DIA berikan pada kita kan?bila da takde depan mata,baru rasa nak hargai.baru nak buktikan sayangnya kita pada dia.susah kot nak cakap kita sayang dia.aa.(memang susah kot.pada ana la.korang rasa?).kalau rasa memang susah nak cakap,apa kata luahkan melalui perbuatan?tolong ringankan beban dia.tolong dia buat kerja.kemaskemas rumah.boleh gak melalui lagu?dedicatekan?pergh.sweet.(haha.cara paling suka kot.).luahkan sebelum terlambat.takut belum sempat kita luahkan rasa sayangnya kita pada dia,dia da pergi.tapi bukan lah sewenangwenangnya nak cakap kita sayang orang ni,orang tu,dia,beliau+blablabla.tapi kenapa selalunya macam lebih senang untuk menyalah luahkan rasa kasihsayangnya kita pada orang lain,berbanding pada dia yang mengandunglahirkan kita.pada dia yang membesarkan kita.adakah kerana,
there're times when strangers are like family,+family are like strangers?
[trisy/rooftop rant:hlovate.]
.
mungkin strangers boleh kita jadikan family.tapi jangan pernah anggap family itu strangers.kerana family akan selamanya tetap family.aaa.fikirkan sendiri.hayati balik baitbait lirik..
jangan mudah melafaz sayang.sayang itu pada siapa.jangan mudah melafaz kasih.kasih itu untuk siapa.jangan mudah melafaz cinta.cinta itu pada Yang Esa.cintakan bunga,bungakan layu.cintakan manusia,kan pergi.
[keroncong kasih sayang-UNIC
]


1648/9122009,
kasih sayang adalah ibu+bapa,
lebih berharga daripada harta,
yang ada di dunia ini,
[Nabi Muhammad/700 mutiara kata.],
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: