Saturday, January 2, 2010

tambah.

perkara yang haram dihalalhalalkan.
itu petanda di akhir zaman sabda Rasulullah bertahuntahun dahulu.
+sekarang betulbetul da berlaku.
sekumpulan scientist kaji arak.
kemudian diorang simpulkan bahawa arak itu bagus untuk kesihatan.
maka,kata mereka,sesungguhnya arak itu bagus.
tapi DIA da kata,minuman yang memabukkan itu adalah haram sama sekali.
maka,ianya haram.haram bukan halal.haram itu haram.
tapi ramai yang menghalalkan arak.yang bangga minum arak sesedap oren jus.

semoga kita dijauhkan.


dia dangdut tapi berdakwah.
berdakwah dalam dangdut?
dia itu perempuan.harap maklum.
itu yang mereka kata bagus.
katanya walaupun dangdut,dia berdakwah.apakah?
takde cara lebih membangun ke untuk berdakwah?
susah sangat ke nak berdakwah dalam pena@etc yang MUNASABAH sampai TERpaksa berdangdut untuk berdakwah?

2010 baru membuka pintunya memberi laluan kita menjengah.masih ada waktu untuk lakukan perubahan.berubahlah.andai perubahan itu membawa kebaikan untuk ISLAM.


*****

1 januari 2010.
pernikahan adalah diperintahkan
sunnah baginda yang dimuliakan
bahtera dikemudi bersama sehaluan
keimanan di hati dijadikan pedoman
[selamat pengantin baru-mestica]

alhamdulillah.bertambah mak sedara.lalala.selamat datang kakJue.eh.salah.makchu la.(adoi.asik salah je kan.ye harriz,makchu,makchu.tak salah da.)



abdul rahman al-munib.
1st time jumpa ni.anak sedara is,ayus+fera.waa.fera dapat anak sedara tak ajak seh.lalala.
taufiq kata muka dia macam ayus.naa.ada lah irasiras sikit.

*****
2 januari 2010.
pabila dua hati bercantum menjadi satu
kata disepakati tanda telah setuju
majlis diraikan pengantin tersimpuh malu
santapan dihidangkan buat para tetamu
[selamat pengantin baru-mestica]





2228/02012010,
bila dua hati dah terjalin,
selamatlah pengantin kami doakan,
moga redha Allah bersinar selalu,
tanda bermula bahtera hidup,
[selamat pengantin baru-hijjaz],
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: