Sunday, June 13, 2010

lu'lu'@zujaj.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.

[cerita 2 benua]

[C][A]
" C macam mana sekarang ? makin dewasa ? makin matang ?"
"dewasa tu akan terus dan terus kot. matang ? err. bukan da memang lagi matang dari A sejak dahulu kala ke ? xD F je kot yang belum matang. hehe."
"eh. F makin matang lah."
"err. couple matang ke ?"
"no komen."

...


sewaktu bersama *ROT zaman purba kala dahulu,
ada je yang cakap, couple itu matang. couple mempamerkan kedewasaan. blablabla.
walakin, matang tu rasanya bila seseorang da mampu nak bezakan mana baik mana buruk.
couple itu baik atau buruk.
maka, couple itu matang atau tidak.

apa dapat kalau couple ?
bukan kita tentukan jodoh kita. semuanya DIA da tetapkan.
bila DIA tetapkan 'orang itu', maka orang itu lah.
walaupun berjuta batu jauhnya, akan tetap yang itu.
kalau DIA kata bukan yang itu, maka bukan, bukan dan bukan.
kenapa perlu risau bila belum dipunyai ?
tak jatuh maruah kalau tak dipunyai dalam masa sekarang ni kan.
dan perlukah semua tu ?

macam yang ______ kata,
berikan dalil yang menghalalkan couple sebelum berkahwin,
kalau ada bukti dalilnya, pergi lah.
dan semua terdiam, kaku terkedu. takde dalilnya.
so ?
orang berakal mampu untuk membezakan, bainal lu'lu au zujaj (antara kaca dan permata.).
think.

cinta itu hati.
hati itu urusan DIA.

"Put your trust in Allah if you are believers indeed."
[5:23]

*Glosari;
[ROT] - Republic Of Trouble. menjadi salah satu daripada perintis kepada ROT. zaman purba dahulu kala. dulu. yang sedulunya. kot. da bubar mungkin ? hu. entah. melarikan diri dengan sepi. maaf kalian. akan rindu saat bersama dengan mereka.


1207/13062010,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: