Friday, June 18, 2010

peradaban.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.

kemSEJARAHdua, tingkatanTIGA, sekolahMENENGAHislamHIDAYAH.

free-style punya pemotongan. thehehe. hancur. *guna senduk lauk, memanglahh.

da siap potong. padahal 2 tangan je yang potong, yang lain menyemak. ;P

berkecai pun sedapp. ;)


sikit ? kat belakang camerawoman berlambak budak jealous tak muat masuk camera. hehe. *sengih jahat.

pesponsor+pemotongberdua.

menuntut ilmu ada adabnya.

bila masuk lambat ke kelas, pergi ke hadapan, beritahu pemberi ilmu itu sebab kelewatan dan minta MAAF.
bila disoal, berdirilah untuk menjawab soalan itu.
susah sangat ke untuk lakukan dua perkara ni ?
ego ? malu ? atau biadab sebenarnya ?
nak ilmu, tapi adab tak dijaga, macam mana ilmu tu nak hadam ?

tindakan kalian semalam sungguh tak beradab.
atau dalam bahasa sepanyol dikenali sebagai biadab.
maaf, tapi sangat biadab.
tak tahu lah apa yang kalian dapat dengan bersifat sedemikian rupa.
menunggulkayukan guru kat depan.
memperbodoh-bodohkan mereka.
dah cukup bangga ? bangga malukan diri sendiri depan satu batch ?
tahniah, kerana gelaran biadab itu layak kalian sandangi.

tolong, tolonglah.. belajar jadi manusia.

...

suhaimi; Kembara Ilmu



kembara ilmu selaut cahaya
milik Tuhan tiada bertepi
diselam tak jejak ke dasar
ditimba tak luak setitis.

kembara misi lembah nurani
menakung titisan ilmu suluhan budi
resapan dari akal yang murni
untuk diuntai mutiara sufi
menjadi azimat menuju firdausi.

*lembah nurani fitrahnya suci
jangan ditinggal gersang
jangan dibiar hitam
gersang nurani kerana tiada ilmu
hitam nurani kerana dosa bertimbun.

noda di hati melemahkan minda
kembara sufi terasa sukar
sesatlah di dalam pelayaran
hanyut tiada pedoman
akhirnya karam dalam kegagalan.


(repeat *)

noda di hati melemahkan minda
kembara sufi terasa sukar
sesatlah di dalam pelayaran
hanyut tiada pedoman
akhirnya karam dalam kegagalan.
(2x)

=====

"err. burung tempurung ?"
thehehe.

Kem Sejarah 2 2010.
tammat.
.17 Jun 2010.7.30 pagi- 11.30 malam.

jazakumullahu khairaan kathiira,
ustazahZanariah Selamat.
ustazahRuhanah Ibrahim.
ustazShukri AbdRahman.
batch14 yang hadir dan tidak mengganggu perjalanan kem.
yang tidak melakukan perkara pelik, gedik dan jelik.
terima kasih semuanya.

terima kasih Najwa atas kek batch14 tu.
Mayo partner memotong kek guna senduk lauk.xD
camerawoman Aman yang merakam kenangan bersama-sama kek. yay.

*terima kasih aman untuk gambargambarnya. ♥

"ya ALLAH, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana ENGKAU Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati.

2037/18062010,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: