Saturday, August 14, 2010

sangka.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.

waliwali band xD abang.hadziq.taufiq

nama saya raju. haa. tak percaya, tengok tag tu.


"saya minta bunga, DIA bagi saya kaktus berduri..
saya minta ramarama, DIA bagi saya ulat berbulu..
saya sedih+kecewa..
namun, suatu hati kaktus tu berbunga+ulat berubah menjadi kupukupu..
indah sangat..
baru saya sedar,
ALLAH tak bagi apa yang kita mahukan, tapi ALLAH bagi kita apa yang kita perlukan."
[badutCERIA/buku maroon]

DIA tak pernah kecewakan hambaNYA.
DIA tahu apa yang kita perlu+tidak.
apa yang DIA beri, takdirkan, semuanya untuk kebaikan kita.
mungkin hikmahnya kita belum nampak+tak nampak,
hakikatnya, setiap apa yang DIA takdirkan, PASTI ada hikmahnya.
maka, jangan dipersoalkan setiap apa yang DIA takdirkan untuk kita.
jom sangka baik dengan DIA.

=====

|sekitar ramadhan|
kesibukan bukan alasan untuk tinggalkan alQuran.
:)

"ya ALLAH, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana ENGKAU Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

0032/4ramadhan1431,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.


0 ale.ale.ale.ale: