Friday, September 3, 2010

kompas.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.

gambar ni special. kot. ada 4-4. taufiq+hadziq+reflect ana tengah snap+abang tengah bawa beg kat cermin gabak tu. huyee. *watak selingan, kereta ayah meluncur pergi. >.<

thanks for the oreng, ____. :D

yess flash, dapat cover.

dia tiru sweater saya, saya beli dulu, lepastu dia sibuk. =.=

aaa. tak tahan duduk dalam iSetan. ngaa.

[Air Crashing Investigation/HistoryChannel]
Adam Air 754 hilang kawalan.
sistem kawalan rosak.
ribut tebal, tak nampak laluan.
takde panduan, kompas rosak.
hilang arah tuju.
sesat sesat sesat.
ribut taufan pukul badan kapal terbang.
lalu terhempas.
innalillah.

ok, cuba cari kesimpulannya. (...)

macam tu gak hidup kita.
perlukan panduan, penunjuk jalan.
panduan yang dua itu.
yang akan selamanya menjadi panduan hingga Hari Penentuan.
AlQuran dan asSunnah.
bila tiada panduan itu, terumbangambinglah.

Rasululllah SAW bersabda;

"Ku tinggalkan untuk kalian 2 hal yang apabila kalian berpegang teguh kepada keduanya, kalian tidak akan tersesat selamanya, yaitu Kitabullah dan Sunnah Rasulullah."
[HR Hakim, dishahihkan dalam Shahihul Jami’;Syaikh Albani rahimahullah]

merasakan tiada harapan untuk teruskan kehidupan.
bila semakin hari semakin jauh dari panduan dan terus sesat di perjalanan,
tiba suatu saat, musnah. musnah seluruh kehidupan.
maka, jomjomjom, kembali pada TUHAN.

=====

|sekitar ramadhan|
lepas balik solat terawikh, pakcikpakcik pun dilihat mengeteh kat kedai Ainoni depan tu.
rehatrehat. yela, penat terawikh.
tapi, bukan itu isunya.
yang menjadi tarikan, pakcikpakcik tu bukan setakat mengeteh.
tapi merokok.
oo man. sakit mata.
pakcik, rokok itu haram pakcik.
yang haram tetap haram.
jangan menghalalkan apa yang haram.
mungkin nampak small matter je, alaa, rokok sebatang dihisap, apa lah sangat.
tapi kadangkadang tu, benda kecil tu lah yang jadi penghalang untuk kita ke SyurgaNYA nanti.
semoga dijauhkan yang buruk. dipermudahkan untuk laksanakan yang baik, bersama.
:)

"ISLAM memang mudah, tapi jangan pandang mudah pada ISLAM."

"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana ENGKAU Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

2348/24ramadhan1431H,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: