Sunday, October 31, 2010

change now.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.


[ABC][123]
"haishh 123, bila lah kau ni nak berubah."
"tunggu lah bila sampai masanya."
"bila tu ?"
"mana aku tahu. aku dah ready nak berubah nanti, aku berubahlah."
"kau tahu kau mati bila ?"
"....tak. "

"a man who decides to change on the 12th hour, dies on the 11th."

selagi kau masih bernafas, jantung kau masih mengepamkan darah, selagi tu kau ada masa untuk berubah untuk bertaubat.
selagi belum Matahari terbit sebelah barat, selagi tu pintu taubat takkan tertutup.
jangan siasiakan waktu taubat kau dengan keseronokan melampau yang melekakan.
kau tak tahu bila ALLAH nak matikan kau.
jangan tangguh taubat kau.
sebab DIA takkan tangguh mati kau bila DIA dah tetapkan.

"tiaptiap umat mempunyai batas waktu; maka apabila telah datang waktunya mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaat pun dan tidak dapat (pula) memajukannya."
[al'Araaf : 34]

"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, padanganku dari khianat, kerana ENGKAU Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

2048/31102010,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: