Thursday, October 14, 2010

jangann.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.

PMR dah habis tau. (alaa.)


[aeio][hidayah]
(baca surat khabar.) "haihh. budakbudak sekarang ni dahsyat betul. sedap je terjebak dengan dadah."
"dadah.. hmm. teruk ke dadah ?"
"ish, mestilah teruk. dadah tu boleh membunuh diri tau tak."
"contoh ?"
"dadah tu boleh rosakkan otak manusia. tu belum kira bila dah ketagih, mula lah mencurimerompakmeragut. sampai membunuh pun ada. dah besar nanti, jangan cari boyfriend hisap dadah. bahaya."
(senyum je lah.)"ooo. ketagih eh. ketagih. ketagih rokok teruk tak ? kalau boyfriend perokok bahaya gak tak ?"
"thehehe. perli ke ? ketagih rokok kurang sikit kot teruknya. (senyum bengang.)"
"yeke ? tak sama teruk ke ? kalau dadah rosakkan otak. rokok rosakkan paruparu. kalau dadah orang ketagih, rokok pun ketagih. bukan selalu orang terjebak dengan dadah bermula dengan rokok ke ?"
"tak semua perokok akan ambil dadah kerana rokok."
"tapi ada dan tak mustahil, kan ?"
"hehe."

aku tak tegur kalau aku tak kisahkan kau.
aku tak kisahkan kau kalau aku tak sayang kau.
maknanya, kerana aku sayang kau,
dan ramai lagi yang sayangkan kau,
maka, tiba saat untuk kau sayang diri kau.
kalau kau tak sayang aku dan mereka balik pun takpe,
yang penting
sayangkan diri kau.

=====

sungguh, aku kecewa dengan kau. -__-


"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana ENGKAU Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

1952/14102010,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

2 ale.ale.ale.ale:

+akufobia+ said...

jom rokok.

+akufobia+ said...
This comment has been removed by the author.