Friday, November 5, 2010

kematian.

dengan nama ALLAH,

huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.

tunggu aku di sana, kawan.

"Everyone shall taste death."
[alImran : 185]

hanya ENGKAU yang berhak mematikan dan menghidupkan.
daripada ENGKAU kami datang, kepada ENGKAU akan kami kembali.
kami serahkan seluruh kehidupan kami padaMU.
rahmati kami.

=====

pengkhabaran berita perginya dia tak sampai pada aku.
baru hari ni aku tahu.
aku tak sempat beritahu kau sesuatu.
aku tak sempat.
aku harap DIA pertemukan kau+aku di SyurgaNYA kelak.
ALLAH..
tempatkan dia dalam kalangan hambaMU yang soleh. ameen.

untuk mereka, life goes on. gogogo.
untuk dia, semoga kau menjadi penyambung perjuangannya di sana.
doa aku dari kejauhan iringi langkah kau+mereka yang lain.




"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana ENGKAU Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."


1818/05112010,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: