Sunday, November 7, 2010

syukur.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.


tak ramai yang mampu bersyukur dengan apa yang diorang ada.
aku pun kadangkadang susah. tak sengaja tertak bersyukur.
memang susah nak bersyukur sebenarnya.
hakikat tu memang ALLAH dah sebut;


"dan sememangnya sedikit sekali di antara hambahambaKU yang bersyukur."
[saba' : 13]

tapi aku taknak termasuk kalangan yang susah tu.
aku nak masuk kalangan yang senang bersyukur.
aku tahu kau pun nak, jadi jom kita belajar cara bersyukur.
mulakan dengan syukur atas islamnya diri kau.
so bila syukur, kena jaga nikmat islam tu.
jaga elokelok tau.


[alexandria-bersyukur]

=====

ajar aku untuk redha dengan takdirMU, ya ALLAH.
aku masih sedang belajar untuk terima hakikat dia sememangnya dah kembali kepada asalnya dia.
:)


[ST12-saat terakhir]

"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana ENGKAU Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

1947/07112010,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: