Tuesday, December 7, 2010

kaya.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.


semua orang bercakap pasal azam tahun baru. aaa. azamazamazam. apa azam aku tahun ni eh ? haa. aku nak jadi kaya. sebab aku rasa tahun 1431H ni, aku miskin sangat.

aku miskin dengan senyuman.
aku miskin dengan kesabaran.
aku miskin dengan adap sopan.
aku miskin dengan IMAN.

jadi sebab tu, aku tak kira, apa pun terjadi, untuk 1432H ni, aku nak cuba untuk jadi kaya.

aku nak kaya dengan senyuman.
aku nak kaya dengan kesabaran.
aku nak kaya dengan adab sopan.
paling penting,
aku nak kaya dengan IMAN. :)

"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, padanganku dari khianat, kerana ENGKAU Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

2053/1muharam1432H,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: