Wednesday, March 16, 2011

lemah.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.

hye, i am number fourteen.

"don't ask Allah to make yourlife easier, but ask HIM to give you strength to face all the troubles."
[tumbr.]

bila DIA bagi kau ujian, kau mula nangisnangismeronta. kau minta DIA permudahkan. permudahkan. permudahkan.

sebenarnya semua ujian yang DIA bagi kat kau dah cukup mudah. dan kalau kau terusterus minta DIA permudahkan, maka selamanya kau akan terus berlemahlemah. bila nak kuatnya ?

cukuplah dengan jalan hidup kau selama ni yang DIA dah mudahkan. jangan minta dipermudahkan lagi. minta DIA kuatkan kau. biar nanti apa pun ujian, kau dah kuat untuk tempuh. bukan cuma menyerahberlemah dan minta dipermudah. argh. tak adil.

"angkat lah ke atas dagumu yang tertunduk layu.jangan menyerah.jangan mengalah.bangunkan bangkitkan semangat juangmu hingga membara.yakinkan ini lah puncak segalanya.berbanggalah.karna kau adalah, SANG JUARA."
[by; bondan+fade 2 black.]

note; ohh dia dah nak balik Jumaat ni. bila lagi lah kan nak jumpa. terima kasih untuk perkongsian pendek yang menarik minggu lepas. semoga terus kuat.

"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana Engkau Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

1522/16032011,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

2 ale.ale.ale.ale:

Mofarza said...

we are strong oyeah!

~chickenrice~ said...

we are strong ! believe it ! eh ? haha. like that spirit !