Thursday, June 23, 2011

wanita.

dengan nama Allah,

huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.


"setiap inci dari tubuh wanita terlalu istimewa. lirikan mata, lunak suara [alAhzab : 32], lengganglenggok berirama, malah senyuman yang terlukis di bibir wanita yang merekah bak delima mengundang bahaya jika disalahgunakan. dunia bisa terbalik dek penangan wanita yang tiada batasnya. sesungguhnya hebat kecantikan wanita dihiasi godaan syaitan !"
[surat khabar iluvislam.com.]

Allah takkan ciptakan wanita kalau kehadirannya tu siasia. kalau kehadiran wanita cuma membawa durja.

DIA ciptakan wanita kerana tahu kehadiran wanita itu perlu. untuk jadi pendamping pejuangpejuang agamaNYA yang satu.

tapi wanita kadangkadang wanita sendiri yang mensiasiakan ciptaanNYA. mencemar kemuliaannya. na'uzubillah.

"maka wanita, jadilah wanita solehah yang hebat dunia dan akhirat, hebat kerana kental menjaga martabat, bukan hebat mencari mara bahaya dan dosa begandaganda lipat."
[by; surat khabar iluvislam.com.]

kerana aku sayang wanita ni dan wanitawanita itu. ^^,



eh salah. bukan lagu ni. lalala. haa yang ni.



=====

"9A + budi pekerti. i touch in your palm." [by; abang.]
yang satu dah ditouch. yang lagi satu ? ye, belum tapi aku berusaha. inshaAllah. terima kasih abang. (aaa. cepat balik. nak tuntut janji. haha. )

"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana Engkau Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

2233/23062011,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

4 ale.ale.ale.ale:

MofarRahman said...

salam

huh. dan dan je silap letak lagi.
sape nyanyi tu? best best ^^

oh? adik dye yang ni ke yg dye nak bagi i pod tu? ayaiyaiyai.

hidayah zulkharnain. said...

Salaam.

Tu lagu [seismic - menjemput bidadari.].yang lagu isk dulu tu.

Wahaha.yesyesyesyesyes.adik mithali dia yang ni lah ni. xD

MofarRahman said...

ye ye tahu yg seismic tu. yg bawah lagu seismic tuh.

huh? suke saje dapat ipod free. tengok la guna ce cane. heee!

hidayah zulkharnain. said...

ohh yang tu. [dehearty - wanita.]

apaapa barang free memang suka je kalau dapat.kan. :D