Tuesday, August 2, 2011

diam.

dengan nama ALLAH,

huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.

tengok gambar ni, aku nampak aku+najat. hehe.



"aku lemahlemahlemah dan tiada berdaya. aku khilafkhilafkhilaf karna ku manusia. tapi aku inginkan selalu di dekatMu, padaMU ya Allah."
[fachreza - khilaf.]

alhamdulillah, serious aku dah lama tak merasa headshot macam ni dari DIA. terima kasih, Allah. :)
Ramadhan bulan cinta, maka cari dan kejar cinta DIA sesungguhsungguhnya. jangan jadi orang yang merugi.

=====

sebab semuanya dulu bermula dengan Ramadhan. maka aku akan berusaha gak macam mana sekali pun, untuk pelihara kemuliaan Ramadhan. walau tak sekuat mana, aku mencuba. jom ramairamai. :D

====

"kerana diam mu memuliakan kesucian diri, hatimu dan hatinya. menghindarkan dirimu dari halhal yang akan merusak izzah dan iffahmu. berdiam dan menjauh lah, kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkannya dari cobaan, kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan, kerana hadirmu mungkin saja akan membawa kenelangsaan hatihati yang terjaga."
[by; rusdi ramlee/iluvislam[dot]com]

yaa dan kerana itu aku cuba mempertahan prinsip berdiam dari dulu sampai sekarang. dan semoga istiqamah dalam berdiam dan menjauh. *Ameen ya Allah. :)

"barangsiapa menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."
[Umar AlKhattab r.a.]

"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana Engkau Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

0058/2Ramadhan1432H,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: