Sunday, September 4, 2011

enam.

dengan nama ALLAH,

huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.


"sesiapa yang berpuasa Ramadhan, kemudian diikutinya puasa enam hari Syawal, sama lah seperti dia berpuasa sepanjang tahun."
[HR abu ayub alAnsari.]

kita puasa sebulan dalam bulan Ramadhan tu ibarat dia puasa 10 bulan. bila tambah lagi dengan puasa enam bulan Syawal, ibarat puasa 2 bulan. [hadith.]. jadi kalau ikut kiraan pantas menggunakan kalkulator saintifiknya semua sekali 12 bulan. 12 bulan tu setahun lah kan ? :0 wow. setahun beb ! kau taknak ? aku nak ! tapi aku taknak dapat sorangsorang, aku nak seru kau ni, sahut cepat. kita lumba eh siapa habis dulu, dia menang. siapa menang, dia dapat err gelaran pemenang ? yeah ! :DD

=====

"through the rain and snow, the storms that other people blow, I will be your shelter, I will be your cover."
:')

=====

"apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan (saja) mengatakan, "kami telah beriman.", sedang mereka tidak diuji lagi?
dan sesungguhnya KAMI telah menguji orangorang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orangorang yang benar dan sesungguhnya DIA mengetahui orangorang
yang dusta."
[alAnkabut : 2-3.]

dalam kehidupan, ujian tu perlu. sebab ujian tanda cinta Tuhan. ujian untuk uji tahap ketinggirendahan iman. macam tu jugak dengan sekolah. perlu ada ujian. bila ada ujian baru lah boleh improve dan maju ke hadapan ! ^^

maka, ujian 3 (eh ke ujian 2 ? aa.), selamat datang. aku alualukan kehadiran kau. wuu kenyataan pahit. T~T

"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohon, pandanganku dari khianat, kerana Engkau Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

0052/04092011,
from HIM that I came.
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: