Wednesday, December 14, 2011

mati.

dengan nama ALLAH,
huraikan simpulan hati, akal, fikiran dan lidahku.

seketika. sharing dari Tumblr. sentap kot tengok ni.


"syarat mati bukan sakit, syarat mati juga bukan tua, tapi syarat mati ialah hidup, dan kita semua ada syarat tu." - via Tumblr

setiap yang hidup kan pasti merasai mati. [alAnbiyaa' : 35]. manusia memang tak boleh lari dari kematian tu. sembunyi lah manamana pun. bila sampai waktu dimatikan, Allah takkan cepatkan+lewatkan sikit pun. tak akan. jadi, bersedia. sebab mati datang bilabila. tak mustahil, 5 minit lepas baca entry ni, kau atau aku atau mereka atau kita, ditakdirkan mati. semoga DIA ampunkan dosadosa. :)

orang yang paling bijak ialah orang yang selalu ingat mati kan ? jom jadi bijak setiap masa. ^^v

teringat ayat Dr. Muhaya,
"Allah, kalau aku masih bermanfaat pada ummah, panjangkan lah umurku, tapi kalau aku dah tak beri apaapa manfaat pada ummah, matikan lah aku."

sentap lagi sekali. terkesima. terharu pun ada. semoga kita jadi manfaat pada ummah+dunia sehingga ke akhirnya. inshAllah. :)

=====

OK mungkin ni pengembaraan terakhir untuk tahun ni. dah tak dibenarkan lagi. sobb. T-T redha lah hati. Melaka, here I come. adikadik, jangan nakalnakal tau kat Melaka nanti. :D

"Allahumma, bersihkan hatiku dari sifat munafiq, pekerjaanku dari sifat riyaa', lidahku dari berbohong, pandanganku dari khianat, kerana Engkau Maha Mengetahui apa yang disembunyikan oleh pandangan dan dirahsiakan oleh hati."

2219/14122011,
from HIM that I came,
to HIM that will I be returned,
chickenrice.

0 ale.ale.ale.ale: